Spring naar hoofd-inhoud

Het ontstaan

In maart 2009 is door de Nederlandse overheid de wet rondom verkeersregelaars aangepast. Tot dit moment bestonden alleen nog maar evenementenverkeersregelaars en die konden formeel alleen voor evenementen ingezet worden. In de praktijk werden deze evenementenverkeersregelaars door diverse bedrijven ook al bij wegwerkzaamheden ingezet. Vanaf de wetswijziging in 2009 ontstond de beroepsverkeersregelaar. Vanaf dat moment is ook de de Landelijke Verkeersdienst gestart met haar activiteiten. Wij hebben de markt van beroepsverkeersregelaars zien ontstaan en hebben daar vanaf het begin een rol in gespeeld.

Vanaf het eerste moment levert de Landelijke Verkeersdienst de opleiding tot beroepsverkeersregelaar. Met name in de eerste jaren zijn alle medewerkers door ons zelf opgeleid. De Landelijke Verkeersdienst heeft in eigen huis de opleiding opgezet en het lesmateriaal hiervoor zelf ontwikkeld. Momenteel wordt dit opleidingsmateriaal ook extern aangeboden en gebruikt. De wettelijke gestelde norm voor beroepsverkeersregelaars vinden wij te beperkt. Daarom bevat onze opleiding tot beroepsverkeersregelaar een completere invulling. Hierbij wordt ook gewerkt aan communicatie, service- en dienstverlening naar klant en weggebruiker. Daarnaast blijven wij de medewerkers ook na de eerste certificering verder ontwikkelen door het aanbieden van aanverwante opleidingen. Denk hierbij aan VCA, medewerkerker verkeersmaatregelen (BRL9101), omgang met agressie en herhalingstrainingen voor de beroepsverkeersregelaarscertificering. 

In de beginjaren hebben we voornamelijk gewerkt met oproepcontracten voor alle medewerkers. In die periode hebben we ons marktaandeel verworven tot waar we nu staan. In de afgelopen drie jaar hebben we steeds meer vaste contracten kunnen bieden. Bij nieuwe medewerkers hangt het van het werk in de regio af of men in aanmerking kan komen voor vaste uren of voor een oproepovereenkomst.

Kwaliteit

Een halve oplossing is geen oplossing. Daarom levert de Landelijke Verkeersdienst oplossingen met verkeersmaatregelen en verkeersregelaars die voldoen aan de CROW richtlijnen 96a/b. Op basis van deze richtlijn worden onze verkeersplannen ontworpen en ter goedkeuring aangeboden. Iedere wegbeheerder heeft hier vervolgens nog zijn eigen visie op waarna we een definitief verkeersplan opleveren. De te leveren maatregelen voldoen aan de CROW materialen norm klasse-3. Daarnaast hebben we korte doorlooptijden van ontwerp tot levering.

Onze verkeersregelaars stellen zich daarnaast betrokken en opmerkzaam op waardoor de veiligheid maximaal geborgd is tijdens het werk. Onze verkeersregelaars zijn representatief, een visitekaartje voor u als klant, maar ook voor de Landelijke Verkeersdienst. 

Alles om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. 

Sociaal

Goed zijn voor de medewerkers is één van de belangrijkste pijlers van het bedrijf. Hierbij werken wij te allen tijde aan een langdurige relatie. Voor ons houdt het niet op na het eerste of tweede contract. Wij willen dat onze medewerkers zich blijven ontwikkelen, groeien in hun uren, werk en vaardigheden. Continue verbeteren! Dat doen wij als werkgever door regelmatig de inzet van de medewerkers te evalueren. Daarnaast worden de medewerkers verder getraind. Denk hierbij aan de VCA certificering, opleiding tot medewerker of vakman verkeersmaatregelen en een training over omgaan met agressie.

Daarnaast zorgen we goed voor onze medewerkers. Mocht iemand onverhoopt ziek worden, wordt het ziekte proces begeleid door onze gecertificeerde arbodienst. Daarnaast kunnen onze medewerkers gebruik maken van de collectieve ziektekosten verzekering en staat onze bedrijfsarts te allen tijde ter beschikking voor een periodieke medische keuring.

Al deze zaken naar de klant en medewerker maken dat we zijn zoals we zijn. Wij gaan voor kwaliteit. Alleen zo en niet anders.